Healthy Ageing

Wat is het:

Healthy ageing betekent letterlijk gezond opgroeien

Vroege aanpassingen op leefstijl of omgevingsfactoren verkleinen de kans op ernstige problemen later.

Waarom:

De maatschappelijke kosten van ongezond ouder worden (gezondheidsverlies, hogere zorguitgaven en lagere productiviteit) zijn zo hoog, dat zonder enige overdrijving te stellen is dat healthy ageing dé maat- schappelijke uitdaging is van de komende eeuw. Met andere woorden werk aan de winkel.

We worden met z’n allen steeds ouder en een gezonde leefstijl is de sleutel tot gezond ouder worden.  Gezond eten, bewegen, voldoende ontspanning, niet roken en niet (teveel) drinken, kan ziekte voorkomen.

Mocht men ziek zijn of een aandoening hebben, dan blijkt uit onderzoek dat een gezonde leefstijl erg belangrijk is. Hoe het lichaam reageert op een behandeling, is niet te voorspellen. Maar er zijn wel aanpassingen die de kans vergroten dat de behandeling zo goed mogelijk aanslaat, of een operatie minder zwaar maken en zorgen voor een sneller herstel. Wij vinden het belangrijk om u daarbij te helpen.

Voor wie:

Het gaat niet alleen om ouderen en ziekte, maar vooral om gezondheid en kwaliteit van leven en dus geldt dit voor jong en oud.

Als fysiotherapeut is Marianne Otten bezig met de master opleiding Healthy Ageing Professionel aan de Hanzehogeschool Groningen. Marianne heeft veel ervaring in het begeleiden, adviseren en trainen naar een gezondere toekomst

Bij fysiotherapie Klein kunt u terecht voor vragen of om te starten met een nieuwe fase in uw leven.

Voor informatie kunt u mailen naar info@fysiotherapieklein.nl of bellen naar 050-3052777